Rim



Les velles del reialme que solien beure aiguardent
el tenyien de negre abans de beure'l.
Andersen


Era per estimar-te
que em vaig fer pobre,
tots dos fugint de casa
i tu d'escola.

Tu no tenies feina i
jo em vaig fer pobre,
te'm vaig fer barraqueta i
sentírem ploure.

Vam tremolar together
hiverns duríssims
dormint a les esquerdes
dels precipicis.

I un dia ja no hi eres,
et faltava una rima
i jo que tinc les meves
no la tenia.

Els meus versos tremolen,
els has tocat tots i ara
quan tornin, si és que tornen,
la rima serà una altra,
tindrà la teva marca.


E. C. / P. C.



[La manera més salvatge]

9 comentaris:

Yeral ha dit...

Nanu, t'estàs passant... Entre el Ferrater de l'altre dia (per cert, llegeix el comentari que acabo de fer...) i l'Enric Casasses d'avui, t'estàs superant amb escreix. Ara que hi penso tinc un amic a Girona, un filòsof esplèndit i poètic, que coneix i queda sovint amb en Casasses. Si es que tinc uns contactes... jeje... Ara li publiquen una obra de teatre, em penso.

miquel ha dit...

Yeral, Yeral, moltes gràcies, però jo no em supero. Escollir bé no és pas difícil. I d'escriure, ja ho veus, que ni un sol mot. L'alegria de compartir-ho, només. (Com si fos poc.) Tens uns contactes, sí, que déu n'hi do... L'obra de teatre, al Casasses o al teu amic filòsof-esplèndit-i-poètic li publiquen?

Anònim ha dit...

Però amb quina elegància fa rimar together i esquerda, marededéu! :)

Maria ha dit...

Percateu-vos del triangle, eh!!! És brutal veure'l en escena... tot un person!

Aix, en Casasses...

Anònim ha dit...

un clàssic a casa, la manera més salvatge...

i allò que dèieu del Ferrater és molt gros, molt. evidentment, vindria. i duria menjar per a tothom, que els esperits amb la panxa buida poden causar estralls.

obrim agendes?

Yeral ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Yeral ha dit...

A veure, l'altre... Li publiquen una obra de teatre al Casasses... of course...

En quan al tema de la lectura poètica a casa el Ferrater: un cop sigui per Barcelona (al Maig) parlo amb l'amiga i ho muntem (si ella hi està d'acord, es clar... que potser vol una vetllada íntima...). A casa el Ferrater, llegint poesia... mmmm...

La mitall, trec l'agenda, oi tant si la trec (l'agenda, repeteixo...).

Bis gleich!

miquel ha dit...

Una vetllada íntima entre l'amiga, el Yeral i Ferrater, buf!, deu comportar com a mínim 13 posts. A veure, a veure com evoluciona, això.

miquel ha dit...

En Casasses amb el triangle és... brutal!