12 d'abril

(....) Podria tractar de distreure'm, ¿què en trauria? Distreure's és la cosa més avorrida del món. Més val quedar-se a casa i deixar-se anar a la tristesa; la tristesa, si una s'esforça a prendre-la amb calma, pot arribar a ser tan sedant com una pluja de primavera. Si sabéssim treure partit de les nostres tristeses, potser descobriríem que l'única felicitat possible en aquest món és una tristesa clara i resignada. Però hi ha moments que la tristesa ens mostra la seva expressió més repulsiva; hi ha moments que ni tristesa és, que no és més que buidor, eixarreïment, tedi de la vida, i aleshores.. Així i tot, la distracció és encara més buida i eixarreïda; la distracció ho asseca tot, ho marceix tot, al seu contacte. Perdona una vegada més que m'esbravi amb tu. Tu ets la comprensió en persona, el meu veritable germà; perquè, en veritat, ¿què tinc de comú amb en Llibert, fora de l'atzar de ser fills tots dos del mateix pare i la mateixa mare?


J. S.



[Incerta glòria]

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja tardaves!

miquel ha dit...

Massa, eh...

Yeral ha dit...

Gran SALES! Molt gran.

Sí, ho confesso, el tinc pendent. (No li diguis al Perdi que em retira la paraula).

Anònim ha dit...

T'he sentit...